با درود خدمت همگی سروران ...بینندگان عزیز و خوانندگان قدیمی و جدید.. اول ازهمه باید یه عذرخواهی بکنم بابت تاخیر.. تاخیر در سر زدن به وبلاگ.. و ندیدن نظرات دوستان عزیز.. واقعا شرمنده.. بزارید رک و روراست خدمتتون بگم..نمیخوام بگم اونقدر بیزی و فعال بودم که حتی وقت نکردم به وبلاگ کوچولوی دوست داشتنی و قدیمیم سربزنم!چند سال پیش یه سایت به نام و فامیلی خودم راه اندازی کردم.خیلی هم شیک و پیک !بود.. با دامنه دات کام .. ازاونجایی که بنده وارد نبودم به تمدید دامنه.. هیچی دیگه دامنه دات کام که هر ساله باید هزینه دلاری پرداخت کنید برای تمدیدش پرید و کل وبسایت با هزینه اولیه که شده بود به قول بچه های دهه شصتی رفت رو هوا!!بگذریم.. ما ماندیم و یه گروه حقوقی واتس اپی پرسش وپاسخ مخصوص وکلای دادگستری که خودم درست کرده بودم و بیشتروقتم رو اونجا میگذروندم.. پاسخ به شبهات و سوالات همکاران مخصوصا کارآموزان عزیز...و بعلاوه فعالیت در لینکدینlinkdin این کل فعالیت فضای مجازی من بود.
حالا چند وقتیه حس میکنم باید دوباره شروع کنم به نوشتن.روزی آرزو داشتم نویسنده بزرگی بشم!!اما با توجه به آمار کتابخوانی جامعه ما انگیزه کافی برای رسیدن به این رویا محقق نشد..منی که ترجیح میدادم برای خواندن رمان بیشتر از رمان های ترجمه خارجی استفاده کنم و نویسنده های وطنی کمی برام آشنا بودند و تمام کتاب هاشون رو خوانده بودم مثل#صادق_هدایت نازنین یا خانم #زویا_پیرزاد و یا #جلال_آل_احمد یا #محمود_دولت_آبادی.. باور کنید کل نویسنده های وطنی که دوستشون دارم به ده عدد نمیرسه.. مابقی همه خارجی هستند... من ماندم و لایحه نویسی..سعی کردم از عشقم به نوشتن دور نشم و حتی در تنظیم لایحه هم این امر به داد من رسید.. به زبان خود مینوشتم.. عالی بود.. راضی بودم و قابل درک.
یکی از انتقاداتیکه به من در نوشتن لایحه میشد این بود که چرا کمتر از کلمات ثقیل و سنگین عربی یا حتی فارسی استفاده میکنم.. من معتقدم لایحه باید موجز و مختصر و مفید و اتفاقا عاری از کلمات نامفهوم باشد. برای موکل قابل درک باشد.. برای قاضی کسل کننده نباشد.. مختصر و ضربتی باشد... انگار چشم در چشم ماجرای پرونده بی جان کاغذی موکل را با زبان نوشته برایش بگویم و او درک کند و بفهمد نه اینکه تورق کند و حتی نیم نگاهی به آن نیندازد..همیشه به کارآموزان عزیز توصیه میکنم لایحه خود را تایپ شده تحویل بدهند و بدون غلط املایی زیرا همه دست خط ها خوانا نیستند... یادم میاد در دوران کارآموزی چه زجری میکشیدم برای خواندن دست خط بی دقت قاضی!!وقتیم که بهشون میگفتم توروخدا!!این چیه اصلا اینجانوشتید.. میخندید و میگفتند شما عادت نداری..ببین خانم منشی میفهمه چی نوشتم درحالی که خانم منشی هم ده دقیقه یکبار میگفت رییس این چیه..رییس اون چیه!!
خلاصه که اگر دست خط خوشی دارید با دست بنویسید وگرنه اگر مثل من بدخط هستید حتما تایپ کنید. نکته بعدی خلاصه نوشتن است. بسیار بسیار خلاصه ..به طوری که فقط حاوی مطالب کلیدی و اصلی دفاعیات شما باشد. میدانید و میدانم در این اوضاع مملکت دیگر حوصله ای نیست و اگر هست دقتی نیست و اگر دقت هم هست توش پولی نیست اگرم هست..وقت کمه و ساعات ادارات شده 6تا 1!!یعنی هیچ اندر هیچ.. عزیزان.. مختصر و مفید نوشتن نه اینکه مطلب نامفهوم شود.. خیر.. بلکه از زوائد کاسته مطلب اصلی بیان شود و قربان صدقه مختصر تر و عجز ولابه کم و درد و دل نفرمایید!این مطالبی که گفتم به درد شمایی که اعتقادی به وکیل ندارید هم میخوره... مثلا یه لایحه دفاع میخواید بدید دادگاه..دیگه نیا ماجرای دیشب شمسی خانم که کتلت رو سوزوند و بعد بوش پیچید و شما معترض شدی و دعوا شروع شد رو تعریف کن!!!صاف برو اصل ماجرا رو بگو.. یعنی بنوییس... قاضی حوصله خواندن 10 صفحه لایحه با فونت 12 شما رو نداره... چشم ها همه ضعیف شده..پس واقع بین باشید و حوصله قاضی را سر نبرید..
در ادامه براتون از خاطرات کاری خواهم نوشت..به سوالات بالاخص کارآموزان عزیز پاسخ خواهم داد..
با من از طریق واتس اپ در تماس باشید 09125260603
و همچنین ایمیل شخصی بنده:[email protected]
#وکیل#زهرا_هدایت_زاده#تنظیم_لایحه#لایحه#لایحه_خوب#دادگاه#قاضی#دادسرا#دفاعیه#وکیل_دادگستتری
پارسیان دادجو...
ما را در سایت پارسیان دادجو دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 19 تاريخ: دوشنبه 2 مرداد 1402 ساعت: 1:26