برای ثبت ملک بهعنوان مهریه مدارکی لازم است که باید در هنگام عقد در دفتر ازدواج آماده باشد. تمام مدارکی که برای انتقال ملک نیاز است و معمولا فروشنده آنها را به دفتر ثبت اسناد رسمی ارائه میدهد؛ از جمله برگه استعلام از ثبت، گواهی از دارایی مبنی بر پرداخت مالیات و گواهی از شهرداری برای اثبات پرداخت عوارض و همچنین سند رسمی ملک.در صورتی که زوج تمام این مدارک را آماده کند و همراه خود به دفتر ازدواج بیاورد، سردفتر ازدواج هم در قباله ازدواج مشخصات ملک را به عنوان مهر زوجه وارد میکند.
مثلاً اینطور مینویسد که «منزل مسکونی با فلان مساحت و به این شماره واقع در فلان محله و …» بعد از مشخصات منزل، باید سردفتر شماره گواهی دارایی و شهرداری و شماره استعلام ثبتی را هم درج کند. اما جریان قانونی ثبت به اینجا ختم نمیشود. دفتر ازدواج و طلاق موظف است که قباله ازدواج را به نزدیکترین دفتر ثبت اسناد رسمی بفرستد. دفتر ثبت اسناد پس از دریافت قباله، خلاصه معامله صداقی ثبت میکند و نام زوجه را به عنوان مالک جدید در ستون انتقالات مینویسد و شماره آن را به اداره ثبت میفرستد تا سند به نام زوجه ثبت شود. سندهای دفترچهای قبلی بعد از انتقال به سند تکبرگی تغییر پیدا میکنند. در کل هر کس که سند به او منتقل میشود، باید منتظر بماند که سند تک برگی جدید به نام او صادر شود.
دوستانی که قصد خرید ملک دارند.. جدیدا مشکلی ک بوجود آمده.. آقا خانه رامیفروشد.. بعد خانم میاد به عنوان ثالث دادخواست میده و معامله را باطل میکند.. چرا؟ادعا میکند که خانه مهریه اوست!!!!راه حل شما برای این مشکل حاد چیست؟البته با توجه به مواردی که توضیح دادم؟
ما را در سایت پارسیان دادجو دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 35